Bättre lycka nästa gång.

Allt blev inte som planerat idag.
Eller rättare sagt så blev ingenting som planerart.
Jag tycker om att planera, veta vad jag ska göra osv.

Hos barnmorskan gick ingenting som det skulle.
Började med att vi fick vänta i en halv timme, turen va väl att det var en söt liten pojk som flörtade med oss.
När våran barnmorska kommer har hon praktikanten med sej.
Praktikanten skulle vara våran barnmorska idag, då hon snart är färdig utbildad.
Vi tycker hon är konstig, men duktig.
Men blodprovet gjorde ondare än vanligt, och jag blev blå efteråt.
Idag skulle vi ju prata om förlossningen, vad vi har för förväntningar och om vi har några önskemål.
Hur ska man kunna ha önskemål om man inte vet någonting?
Jag vill bada, får jag inte de tänker jag inte föda fler barn!

Sen är det dags att mäta, och då kommer våran bm in.
Bebis ligger inte som den ska, eller dom vet inte alls hur den ligger.
Bebis ligger väldigt mycket under mina revben. Och där vill dom inte klämma.
Så på måndag ska vi tillbaka fast för ultraljud. Hon garantarade att vi inte kommer se vad det är för kön.
Hon vill vara säker på att bebis ligger med huvudet neråt.
Annars tänker dom försöka vända bebis i magen. Och det är jag livrädd för, det måste ju göra ont och vara obehagligt.

Hjärtljuden var iallafall bra.
Och där kännde jag mej lite tryggare iallafall.
Sen känner och ser jag ju att bebis mår bra.
Vill ju inte att någonting ska hända min bebis.

Jag blev lite rädd.
Jag är nog kanske lite rädd.
Det blev mycket att tänka på.
Mycket mer att tänka på.

Men nu håller vi tummar och tår att bebis ligger som den ska.
Inga snitt eller andra komplikationer.
Jag vill inte vara kvar på sjukhuset. Det klarar jag inte av.


Sen blev det ingen fotografering idag.
Då Anndee hade sjukt barn.
Men en ny tid är bokad och vi hoppas på bättre lycka nästa onsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0