Fotograferingsdagen

Klockan är lite mer än 06.00.
Ute är det tio minus. Det har varit en kall natt.
Men det märker vi inte på fåglarna som så glatt kvittrar utanför fönstret.
Det är ett tunt lager med is på bilrutan, det är fortfarande inte riktigt vår.

Inne är det råkallt. Det är dags att göra en brasa, så vi får värme idag med.
Jag har varit vaken i alldeles för många timmar redan. Vaknade mitt i natten.
Nu är det ingen idé att försöka somna igen. Klockan ringer om mindre än en timme.
Bebis lever om, den har inte heller sovit någonting i natt.
Kan det kanske vara därför jag är vaken? Eller är det nervositet?

Idag är det stora grejer som händer.
Först ska vi till barnmorskan. Vi ska vägas och mätas i vanlig ordning.
Men i dag ska vi även ta ett blodprov igen. Så vi ser att allt är som vanligt.
Att blodgruppen inte har förändrats, och det ska den inte ha gjort. Det lovade hon.
Sen är det den omtalade fotograferingen.
Jag är nervös. Jag som bokstavligt hatar att vara med på kort.
Nu när man väger 20kilo mer än man brukar och man kan räkna hakorna en efter en, känns det inte speciellt lockande.
Men jag hoppas att jag fastnar på något kort, och att vi gör bra ifrån oss tillsammans.
Det är spännande samtidigt som det pirrar i magen. Det går nog bra, bara jag har lite fokus på mej själv.

Nu tänker jag börja fixa mej. Man måste ju vara snygg idag.
Sen ska jag duka fram lite frukost och väcka hjärtat. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0