Rastlös.

Jag blir så förbannat rastlös av att vara hemma.
Jag blir lat och vill inte göra någonting, samtidigt som myrorna kryper i brallan på mej.
Jag vill verkligen inte städa, tvätta och alla dom där tråkiga måstena.
Jag tycker att alla borde vara hemma och ledig, precis som jag.
Igår fick vi sovsällskap.
Det var mysigt, det var länge sedan, det är gulligt att titta på dom.
Dom är söta, dom är lika, dom är exakt lika.
Man pratar, man skrattar, man är vaken.
Jag tycker om sovsällskap.
Bebis växer. Jag växer.
Nu är vi inne i vecka 28. Tiden går fort, den rinner iväg, precis som snön utanför dörren.
Du sparkar mej bra nu, pappa tycker du är lite läskig, när du sparkas så hårt.
För tillfället ligger du på höger sida, man känner dej jätte bra nu.
Jag har varit lite orolig ett par dagar, för du sparkades så lite, och jag hade så ont i magen.
I morgon ska vi byta barnmorska, så vi får någon vi tycker om.
Någon som lyssnar, och gör som vi säger. Som svarar på våra dumma frågor, och förstår oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0