Ett tag sen.

Jag är dålig på det här. Sjukt dålig.
Men ska försöka bättre mej, men bara för min skull.
Så jag kan gå tillbaka och läsa om gravid tiden.
Igår fick Malin och Fontan sin efter längtade.
En liten pojk, eller han var ganska stor.
En Liam.
Stort stort grattis.
Vi har bytt barnmorska.
Till Helena.
Hon verkar mycket bättre.
Vi fick veta mycket mycket mer nu, än vi fått veta på dom andra gångerna.
Nästa torsdag börjar föräldrarkursen. Hoppas den blir intressant.
Bebis växer, jag växer.
Vi är inne i vecka 29 nu, tiden går så fort.
Du sprattlar hela tiden, inte lugn en stund. Nu har även pappa fått sej ett par rediga smällar.
Man ser väldigt tydligt på magen nu när du rör dej. Men så fort man tittar slutar du.
Jag har fått en sjuhelsike halsbränna, men som tur är bara ibland. Och mest när jag börjar mej framåt.
Min ryggvärk beror mest nu på foglossning. Jag ska ringa sjukgymnast och få fogbälte.
Och jag hoppas innerligt att det hjälper, annars är jag snart sängliggandes.
Jag är hemma och sjukskriven fortfarande, och kommer vara det tills bebis tänker komma ut.
Jag hade inte blivit så mycket tyngre iaf och det känns skönt.
Nu ska vi äta lite frukost.
Sen tänker jag städa toaletten, den ser hemsk ut.
Ibland gör det så ont.
Jag vet att jag inte är en dans på rosor.
Jag vet att jag inte är den vackraste.
Det gör bara så ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0