Veterinären.

Igår satt jag och Bertsson hos veterinären mer eller mindre hela dagen. Mellan 12.30- 15-00.
Det började bra med vanlig undersökning, och katten skötte sej ypperligt.
Sen tog dom lite blodprov och Berta var fortfarande lugn som en filbunke.
Men sen fick vi vänta, och vänta lite till och vänta ytterligare.
Jag och Berta fick iallafall kvalitetstid, och mös som bara tusan.
Efter en stund kommer dom in med provresultatet som inte alls var vad vi hoppats på.
Berta är SJUK. Hon har njursvikt och infektion, en infektion vi inte vet vad det är.
Skyhöga värden och hon mår inte alls bra.
Så nu har vi fått specialmat och pencillin, vi mater henne även med spruta.
Och vi håller alla tummar och tår att hon överlever det här, för det visste inte veterinären.
Helst av allt vill dom lägga in henne, i Uppsala eller i Falun. Men det vill inte vi. Vi har inte dom pengarna heller.
Så idag är jag hemma med vård av katt, det matas och kelas.
Håller ett och annat öga på att hon andas och rör sej.
Men idag tycker jag hon verkar piggare, hon äter lite själv, hon sitter och tittar i fönstret och hon går på lådan.
Det var ju en jobbig dag igår, så hon tog igen den tiden med att sova, och att skrämma oss. Hoppas jag på.
Berta är lite sur, eftersom hon har utegångsförbud nu, och för att vi tvingar i henne medicin.
Men det här ska gå vägen. Vi ska klara det här, bara Berta är stark och kämpar.
Du är det mjukaste.
Du är det mörkaste.
Du är det skönaste.
Du är våran älskade lilla katt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0