Dagen börjar ju bra.

Jag vet inte vad som händer. Jag vet inte vad som ska göras.
Idag är en konstig dag. En konstig dag utan att jag vet varför.
Det är tyst. Tyst så tyst.
Jag är rädd för tystnaden.
Det gör ont.
Igår var jag hos barnmorskan. Bebisen har lagt sej med huvud neråt. Det visste jag, jag kände det. Hjärtat slår bra som vanligt, och jag följer kurvan som jag ska. Det måste ju vara bra. Jag försöker och försöker med järntabletterna. Men dom smakar urk, och jag mår illa och blir konstig i magen av dom. Men jag gör allt jag kan.
Idag har jag ont i ryggen, sjukligt ont.
Jag ligger i soffan. Jag har fortfarande pyjamas på mej. Jag ska ha pyjamas hela dagen!
Jag måste köpa en bil. En fin bil vill jag ha. En billig bil. Men fin.
Jag har badat. Med bubblor, ett bubbelbad.
Jag har funderat. Jag har tänkt. Jag funderar. Jag tänker.
Jag är ledsen idag. Jag är ledsen ända in i själen. Men bara idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0