Ännu en helg förbi.

Den här helgen har gått fort, precis som varenda vecka gör. Tiden går lite för fort för att hinnas med.
Men den här helgen har vi gjort saker iaf. Inte bara suttit och gjort ingenting.
Fredagen började bra, då vi bestämde oss för att åka och titta på bil.
Och det var en fin svart saab 9-3 som blir våran i morgon. (Så imorgon kommer jag gråta blod när forden försvinner.)
Thompen är mycket nöjd och blev som ett barn på julafton.
Sen blev det mat i Forsbacka och lite prat, planerade in hockey på natten.
Men när vi kom hem somna vi som två änglar i soffan och vaknade inte förens tolv timmar senare.
Lördagen var fin, alldeles för fin för att sitta och vara hög gravid och inte göra någonting.
Så jag tog fyrhjulingen över till Sörtutt för att titta på när grabbarna sladda bilar på isen.
Det var så sjukt jäkla kul att komma ut och bara vara. Trotsa magen och göra som man vill.
Det slirade en hel del på isen, men det tog inte alls lång tid att åka.
Och jag såg ut som en snögubbe när jag kom fram.
Det gjorde hela min vinter att få åka iväg en enda dag.
Senare på kvällen blev det spel och mys i Brunnsvik.
Mycket uppskattat.
Idag är det söndag.
Jag har städat och plockat. Det är så himla skönt när jag vaknar och får den där energin som ger mej ork.
Efter en stund kom folket. Det är den vanliga hälsa på dagen hos oss.
Så idag har vi bjudit mamma och mormor på kaffe. Och det var ingen mindre än Malin och Liam och Elina som kom med kaffet. Så idag var det lite extra fin främmande här.
Senare på eftermiddagen kom även bror Mikael och tittade på hockey.
Sen tog vi en tur ut till Storvik nu på kvällskvisten, och där har det kommit en ny familjemedlem.
En superduper söt liten hundvalp.
Nu är klockan mycket, och jag har skrivit på tok för mycket, och på tok för svamligt.
Men det gör ingenting, för det är bara för mej själv.
Nu ska jag ta med mej han som är snyggast i världen och fullborda den här helgen med att sova.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0