Som ett litet barn i din famn

När jag sitter som bäst i mina egna tankar och funderingar hör jag hur en bil parkerar på uppfarten. Hjälp är det första jag får fram, jag har ju förtusan inga kläder på mej. Skyndar mej in på toa för att slänga på mej någonting i klädväg. Och vilka var det i bilen då, jo min kära syster med pojkvän. Som kommer helt spontant från ingenstans, det blev ett mycket trevligt sällskap. Vi har fikat och solat. Tog även en promenad, en kort sådan, men alldeles lagom. Vi plockade lite blommor och satte i vas för att sedan sätta oss och fortsätta njuta i solen. Dagen blev inte så dum och så ensam ändå. Jag gillar spontana besök. Nu har dom precis åkt och jag ska ta tag i mina stolar som ska slipas för att sedan få lite färg på sej. Underbara soliga måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0