Nu är julen över.

Julen är över och i morgon börjat allvaret igen.
Då blir det jobb som vanligt.
Räknade ut att jag bara har 5 veckor kvar att jobba.

Julafton gick bra, det blev precis som jag önskat.
Alla kom och hade trevligt. Hoppas jag iallafall.
Maten smakade underbart och paketen är vi mer än nöjda med.
Fick så mycket bra att ha grejer till bebis.
Vi rundade av vid halv elva, men svängde förbi brunnsvik för att önska godjul.

Juldagen var jag trött, jag var inte människa.
Fontan med familj kom. Vi fikade och bjöd på julmat.
Mycket trevligt.
Även Frida med familj kom, och spela spel och åt julmat.
Grabbarna blev en anning dragen.
Och julmaten försvann, det tackar och bockar jag för.
Blev något snesteg och missförstånd innan sängen, men det är väl uppklarat nu?

Idag har jag trottsat gravidmagen och skottat.
Eller jag började iallafall, det var ju inte lite snö som kom i natt.
Sen var jag iväg till barnenshus och tittade, mycket som ska handlas nu.
Och in på IKEA och käkade, hör och häpna, nästan inge folk alls i valbo.

Bebis växer, jag växer.
Sen har vi mysit i soffan, jag och bebis.
Bebis börjar bli stor nu, och jag är enorm.
Vi har nu gått in i vecka 25 och det är inte långt kvar.
Jag har inte känns bebis så mycket i dagarna, tror jag har varit för uppe i varv.
Måste börja slappna av och stressa ner.


Jag älskar dej alltid.
Varje sekund, varje minut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0